ثبت شرکت خدماتی | ثبتیکال

ثبت شرکت خدماتی

ثبت شرکت خدماتی
امتیاز این پست

شرکت های خدماتی شرکت هایی هستند که با هدف ارائه خدمات به مشتریان خود مشغول به فعالیت بوده که این خدمات شامل نظافت منازل  ، نظافت اداره جات ، نظافت نمای ساختمان ها ، نظافت کارخانجات ، خدمات فضای سبز ،  امور آشپزخانه و رستوران ، نگهداری امور بهره برداری تاسیسات ، چاپ و تکثیر ، تعمیر و نگهداری ساختمان و ماشین آلات ، خدمات عمومی نظیر نامه رسانی ، تلفنچی و … می شود.

شرکت های خدماتی از جمله شرکت هایی هستند که جهت تاسیس نیاز به سرمایه بسیار زیاد و یا تحصیلات عالیه ندارند.
• اخذ مجوز جهت ثبت شرکت خدماتی :
در صورتی که حیطه فعالیت شما حمل و نقل و چاپ باشد ، اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح الزامی است .حمل و نقل مسافر درون شهری مستلزم اخذ مجوز از ” اداره تاکسیرانی ” و ثبت شرکت حمل و نقل مسافربرون شهری ، منوط به اخذ مجوز از ” پایانه های باربری و مسافر بری” می باشد.
همچنین برای ثبت شرکت چاپ نیاز به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.
سایر امور نظیر آشپزخانه و رستوران ،امور بهره برداری از تاسیسات ،نگه داری ساختمان و ماشین آلات ،خدمات عمومی نظیر امور آبدار خانه ،فعالیت در این زمینه های خدماتی برای به ثبت رسیدن نیاز به مجوز خاصی ندارند.
• ثبت شرکت خدماتی
از میان شرکتهای تجاری ثبت شرکت با سهامی خاص و مسئولیت محدود در زمره شرکتهای فعال و متداول در امر تجارت و امور بازرگانی محسوب گردیده و با استقبال بیشتری نسبت به سایر شرکتها روبه رو هستند. شرکت خدماتی نیز می تواند در قالب های شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود به ثبت برسد. لازم به ذکر است که شرکت های خدماتی ،پس از ثبت شرکت باید نسبت به اخذ گواهی تعیین صلاحیت اقدام نمایند.
حال به توضیح مختصری درباره شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود از میان شرکت های تجاری می پردازیم:
• شرکت سهامی خاص :شرکتی است که تمام سرمایه آن منحصرا توسط موسسین تامین گردیده وسرمایه آن به سهام تقسیم شدهو مسئولیت صاحبان سهام ،محدود به مبلغ اسمی آنهاست.تعداد سهامدار در این شرکت نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.
• شرکت با مسئولیت محدود :شرکتی است که  بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ،فقط به میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است ،در نام شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود)قید شود.
• ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص:
شرایط لازم:
حداقل سه نفر عضو +دونفر بازرس
حداقل 35%سرمایه نقدا پرداخت شود
حداقل سرمایه 1000،000ریال
مدارک مورد نیاز:
کپی مدارک شناسایی(کارت ملی و شناسنامه)
اصل گواهی عدم سوپیشینه
امضای اقرار نامه
مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
(تنظیم وکالتنامه به نام وکیل برای دریافت مجوز)
• ثبت شرکت خدماتی مسئولیت محدود: شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ،فقط به میزان سرمایه خود مسئول قروض وتعهدات شرکت است،در نام شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود)قید شود.
شرایط لازم:
وجود حداقل دو نفر عضو
حداقل سرمایه 1000،000ریال
تعهد به پرداخت کل سرمایه
مدارک مورد نیاز:
کپی مدارک شناسایی(شناسنامه و کارت ملی)
اصل گواهی عدم سوپیشینه
امضای اقرارنامه
مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.
همواره آماده پاسخگویی به سوالات ثبتی شما عزیزان هستیم.


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است