برند ها به چند دسته تقسیم می شوند | ثبتیکال

برند ها به چند دسته تقسیم می شوند

برند ها به چند دسته تقسیم می شوند
2 (40%) 1 vote

برند چیست ؟
برند به عنوان یک نشانه تجاری عبارت است از یک طرح، نماد، عبارت، نام و…. که جهت معرفی محصول یا خدمات ارائه شده از سوی افراد انتخاب طراحی و ثبت می گردد و پس از آن معرف محصولات و خدمات این مجموعه و وجه تمایز این کالا یا خدمات با سایر موارد موجود در بازار خواهد بود.

در واقع برند عبارت از تمامی احساسات، مفاهیم و ویژگی‌هایی که با شنیدن و یا دیدن یک نشانه به ذهن متبادر می شود. در جامعه امروزه ایران برند به محصول یا خدمتی گفته می شود که علاوه بر مواردی که اشاره شد دارای ارزش و اعتبار اجتماعی باشد.
معرفی انواع برند 
در برخورد با برند ها در نخستیت گام باید اشاره نمود که برند دارای انواع متفاوتی می باشد که این مقاله به برخی از مهمترین آن اشاره می نماید و به بررسی آن می پردازد.
انواع برند:
1- برند محصول 
یکی از انواع برند ، برند سازی برای محصولات و خدمات است و لازم نیست خدمات در طبقه دیگری قرار گیرند به طور مثال  شما وارد فروشگاهی می‌شوید و یک اسم و برند خاص از یک محصول را به دیگری ترجیح میدهید و این نام برای شما قابل اعتماد می باشد این بدان معناست که محصول انتخابی شما موفق به ایجاد برندی برتر بوده است. این مثال در رابطه با خدمات نیز صادق می باشد به طور مثال هنگامی که شما هتلی را که در آن اقامت قبلی نداشته ایید از میان سایر موارد بر می گزینید این بدین معناست که شما به نام و برند این مجموعه اعتماد نموده ایید و طبعا این مجموعه در برند سازی و معرفی خدمات خود موفق تر از سایرین بوده است
2- برند شخصی 
معرفی و فعالیت برای ایجاد محبوبیت اشخاص نیز نوعی برند سازی می باشد که برند شخصی نام دارد. برند سازی جهت افرادی مانند ورزشکاران، موسیقیدانان، کاندیداهای انتخاباتی و … همگی در این طبقه قرار میگیرند.

3-برند شرکتی
برند شرکتی نام کارخانه یا شرکتی است که محصولات مختلفی را تولید می‌کند. به طور مثال محصولاتی مانند نساجی مازندران که دارای محصولات متعددی می باشد و همگی علاوه بر نام محصول از یک برند استفاده می نمایند.
5-برندهای خصوصی
این نوع برند که به عنوان یک برچسب خصوصی هم شناخته می شوند. به طور سنتی، این نام های تجاری مبتنی بر ارزش هستند، پیشنهادات منابع تولیدات تجهیزات اصلی خرده فروشان که به دنبال آن هستند که برندهای نامی را به بهایی کمتر از آنچه برای آن درخواست داده می شود بفروشند. تمرکز آنها بر قیمت است. این نام های تجاری پتانسیل قابل توجهی برای ارزشمندتر شدن و ایفای نقشی برجسته تر به عنوان “مزایای مقرون به صرفه” در بازار دارند. برای آنکه این اتفاق بیافتد، برندهای خصوصی نیاز خواهند داشت تا جاذبه ها و وفاداری خود را با در نظیر گیری مجموعه ای از شاخص ها منتشر کنند
6-برند مکان
این نوع برند سازی که جهت شهر یا منطقه جغرافیایی خاص ساخته می شود تا معرف این مکان جغرافیایی و امکانات و جذابیت های آن باشد این نوع برند را را بومیان یا شهرسازان و متولیان شهر ایجاد می نمایند از این نوع برندسازی اغلب برای جذب توریست، سرمایه گذار، کسب وکار و سکنه  استفاده می شود.
7-برند جامع
این نوع نام تجاری به سه بخش تقسیم می شود: اولی مخصوص محصولات بهداشتی نوع دوم برندهای جامع آنهایی اند که در همه جا حضور دارند و پس از مدتی حتی وارد زبان رایج افراد جامعه می شوند  . نوع سوم این نام های تجاری محصولات فاقد برند و نشان هستند که توضیح کارکردی دارند ولی به هیچ عنوان ارزش برندی ندارند. نوع آخر نهایتا برای کالاهای مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد .
8-برند سرمایه گذار
معمولا برای برندهای سهام دار یا فعال در حوزه های مرتبط به خدمات سرمایه گذاری و مالی مورد استفاده قرار می گیرد. ماهیت و موجودیت این برندها به عنوان یک نهاد سرمایه گذاری و سهامدار ممتاز موقعیت گذاری می شود.
9-برند جهانی
نام های تجاری بزرگ که به راحتی در تمام دنیا قابل شناسایی هستند و به طور گسترده در تمامی کشورها پراکنده شده اند. نام های آشنایی مانند اپل ، سونی، پپسی و …….. ، این شرکت ها در هنگام ورود به کشورها و قومیت های مختلف انتظارات و سلیقه های مردم جوامع مختلف را بررسی می کنند و با زیرکی از این اطلاعات برای ورود به بازارهای جدید استفاده می کنند.
10-برند ملی
در توضیحی که از برند مکان ارائه شد به خصوصیات این برند اشاره نمودیم البته برند مکان مربوط به نواحی خاصی و کوچکتری مانند شهر یا روستا و … اطلاق می شود، برند ملی و قومی هم همانطور که از نامش پیداست، برای معرفی و ایجاد دیدگاه و شهرت در زمینه ای خاص برای کشورها استفاده می گردد و در معرفی کشور و جذب سرمایه گردشگری حائز اهمیت می باشد.
با سپاس از همراهی شما عزیزان جهت ثبت انواع برند تجاری با کارشناسان ما در ثبتی کال  تماس حاصل فرمایید.


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است