ثبت برند لوازم ارایشی | ثبتیکال

ثبت برند لوازم ارایشی

ثبت برند لوازم ارایشی
امتیاز این پست

لوازم آرایش چیست ؟
لوازم آرایشی عبارتند از موادی که درجهت بهسازی و حفظ ظاهر صورت ،مو ، بدن یا بوی بدن انسان استفاده میشود.

لوازم آرایش شامل موارد استفاده مختلف است، مانند: مواد آرایشی برای چشم و صورت، فر مو، رنگ مو، ژل و افشانه مو، لنزهای رنگی، دتودورانت‌ها (ضدبو)، محصولات مربوط به نوزاد، روغن شستشو، کف وان (مایع ویژه وان)، نمک شستشو، کرم‌ محاظت‌کننده پوست، لوسیون‌ها (کرم‌های مایع)، پودرها، عطرها، رژ لب، لاک ناخن و…….
همانگونه که اشاره شد این محصولات دارای تنوع بسیاری می باشد وتمامی افراد جامعه روزانه از خیل وسیعی از این مواد استفاده می نمایند بنابراین مواد آرایشی دارای رابطه مستقیمی با سلامت جامعه می باشد. و انتخاب صحیح مواد آرایشی سالمی از اهمیت ویژه ایی نزد افراد آگاه برخوردار است .
در اینجاست که برند سازی و ایجاد اعتماد از طریق برندی با کیفیت و خوش نام اهمیت خود را آشکار می نماید و فعالان در زمینه تولید و ارائه این محصولات حساسیت زیادی نسبت بهثبت موفق و حفاظت و صیانت از آن نشان می دهند.
در نخستین گام ثبت یک برند موفق معرف محصول آرایشی به بازار خواهد بود و در گام بعدی از سواستفاده های احتمالی و تقلید و تقلب جلوگیری خواهد نمود. همچنین ثبت یک برند موفق کمک بزرگی به تبلیغات و ارائه گسترده یک محصول به بازار خواهد نمود.
ثبت برند به مصرف کنندگان نیز  امکان انتخاب آسان تری می دهد، بدین صورت که ثبت برند باعث می شود مشتریان محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند .مشتری به محض ملاحظه ی علامت محصول مورد نظر آگاه می گردد که این محصول متعلق به کارخانه ای است که مورد اعتماد وی می باشد و بدین ترتیب، با ثبت برند شرایط مناسبی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان فراهم می گردد.
مدارک و شرایط  لازم برای ثبت برند آرایشی
1-مدارک مثبت هویت متقاضی 
الف – اشخاص حقیقی:کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
ب- اشخاص حقوقی:آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
2-مدارک نماینده قانونی:چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی(وکیل،دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ….) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد
3-نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
4-در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند
5-ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط
6-استفاده از حق تقدم:چنانچه متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی نمونه های چاپی برای تصدیق ثبت تهیه کرده است و طبق آیین نامه نکات ذیل در آن قید شده و یک نمونه کامل از علامت بر روی آن الصاق می گردد
1-تاریخ وصول اظهارنامه و شماره ثبت آن در دفتر اظهارنامه 
2-تاریخ ثبت علامت و شماره ثبت آن
3-اسم و شغل و اقامتگاه و تابعیت صاحب علایم
4-نوع مال التجاره و یا محصول و طبقات محصولی که علامت برای تشخیص آن به کار می رود
5-تعیین اجزایی که صاحب علامت حق استفاده انحصاری آن را به خود تخصیص داده است
6-تاریخ و شماره و محل ثبت در خارجه در صورتی که علامت قبلاَ در خارجه به ثبت رسیده باشد
7-تاریخ صدور تصدیق
8-مدت اعتبار ثبت علامت
9-امضای رئیس شعبه ثبت علایم تجاری و مدیر کل ثبت اسناد و املاک  
اداره ثبت برای ثبت علامات و هر طبقه محصول طبق تعرفه مقرر حق الثبت دریافت می دارد و علاوه بر آن برای هر نمونه اظهارنامه و آگهی هایی که باید منتشر شود مبالغی به عنوان هزینه قبلاَ از متقاضی ثبت اخذ می کند  .
با تشکر از همراهی همیشگی شما عزیزان.


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است