ثبت برند یا علامت تجاری و نحوه انتقال آن | ثبتیکال

ثبت برند یا علامت تجاری و نحوه انتقال آن

ثبت برند یا علامت تجاری و نحوه انتقال آن
امتیاز این پست

 هر شخص به عنوان تولید کننده و یا صاحب یک شغل جهت  معرفی محصولات خود ملزم به انتخاب نام ونشان مناسبی می باشد که محصول با این نام ونشان در خاطر مشتریان باقی خواهد ماند. (در مقالات گذشته اصول انتخاب این نام و یا نشان و اهمیت آن توضیحات کاملی ارائه شده است ،که با مطالعه آن می توانید به اطلاعات کامل در این زمینه دسترسی یابید  .) به طور کلی توجه داشته باشید اساس وهدف انتخاب نام  و برند تجاری و ثبت آن در بدو فعالیت ، جلو گیری از کپی برداری سایرین در بازار رقابت کاری می باشد .چنانچه امروزه به ثبت رسانیدن برند برای صاحبان مشاغل امری بسیار مهم و ضروری است .
ثبت برند برای تمامی مشاغل مختلف با کالاهای متفاوت که در زمینه های بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و خدمات فعال می باشند قابل انجام می باشد ،که از نظر قانونی می تواند به طور مستقیم بر روی کالا درج شود وبه آن اعتبار ببخشد و انحصار و حمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند بهمراه داشته باشد
یک برند از زمانی دارای اهمیت و ارزش مالی می شود که نکات مهم وکلیدی را هنگام ثبت رعایت نموده باشد نکاتی مانند :اهمیت به انتخاب نام، انتخاب نام برای هر صنف متفاوت می باشد و با توجه به نوع فعالیت ، یا نوع کالا هایی که این اسم برای نام گذاریه  ان انتخاب می شود ،متفاوت می باشد. همچنین توجه داشته باشید رعایت اصول قانونی جاری کشور در امور ثبت نام و برند تجاری لازم می باشد.
در ضمن برای انتخاب صحیح به یاد داشته باشیدکه  نشان تجاری یا همان لوگو نشان دهنده ویژگی محصول باشد ، و طرح و رنگ و نقش های ساده ، قابل فهم و زیرکانه در ان استفاده شده باشد ، توجه داشته باشید که نام اسامی مشهور قابل ثبت نیست ، نام منطقه جغرافیایی قابل ثبت نیست ، ثبت ارم وبرند تجاری انتخابی 50 در صد مشابه یک برند دیگر باشد ممکن نیست. پس از اینکه تمامی این باید ها و نباید ها را در این انتخاب رعایت نمودید مالک یک برند موفق خواهید بود .  و این برند جزیی از اموال شما خواهد بود.
علامت تجاری نیز به عنوان یکی از  اموال شناخته شده ودارای قابلیت واگذاری و خرید و فروش می باشد. علائم تجاری در قالب یک قرارداد می توانند مورد نقل و انتقال قرار گیرد یا به عبارتی دیگر صاحب علامت در قالب قرارداد نقل و انتقال ، مالکیت و تمامی حقوق مربوط به علامت تجاری به دیگری منتقل کند.
این انتقال می تواند در مرحله ثبت اظهار نامه یا بعد از ثبت علامت در ادراه ثبت علائم مالکیت (ثبت برند ) اظهارنامه علامت ضمن قراردادی به دیگری منتقل شود. انتقال علامت می تواند بطور مستقل صورت گیرد و با همراه سرقفلی مربوط مورد نقل انتقال قرار گیرد .
مراحل انجام انتقال علامت یا برند به شرح زیر می باشد :
1- مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی برای تنظیم سند صلح علامت تجاری
2- استعلام دفتر خانه از ادراه مالکیت صنعتی برای تایید سابقه ثبت علامت تجاری مورد نظر
3- امضای سند صلح در دفتر خانه اسناد رسمی توسط طرفین
4- درخواست کتبی مالک برای ثبت انتقال در دفتر ثبت ادراه مالکیت صنعتی که به همراه اصل اخرین گواهینامه معتبر علامت تجاری ، سند انتقال علامت که به امضای مالک قبلی و منتقل الیه رسیده ، مدارک نماینده گی قانونی در صورت وجود وکیل ، رسید مربوط به پرداخت هزینه ها به اداره ارائه می گردد
5-انتشار اگهی انتقال علامت در روزنامه رسمی کشور
با امید به رضایت شما ، جهت مشاوره و انجام کلیه امور ثبت در خدمت شما عزیزان هستیم.


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است