ثبت شرکت باشگاه ورزشی | ثبتیکال

ثبت شرکت باشگاه ورزشی

ثبت شرکت باشگاه ورزشی
3 (60%) 1 vote

ورزش به عنوان یک عامل موثر در حفظ سلامت جسم و روح و روان افراد جامعه از اهمیت ویژه ایی برخوردار است و همواره افراد به انجام روزانه آن تشویق شده اند و البته بهترین نوع آن که دارای تاثیرات مثبت بیشتری در تقویت جسمانی و روانی افراد خواهد بود انواع ورزش در فضاهای عمومی می باشد که یکی از رایج ترین انواع آن باشگاه های ورزشی است که در این مقاله به بررسی شرایط تاسیس آن می پردازیم:

باشگاه ورزشی عبارت است از موسسه ای که با هدف تعلیم و تقویت قوای جسمانی و روحانی افراد و سالم سازی جامعه و بعضا ارائه آموزشهای لازم در یک یا چند رشته ورزشی مطابق ضوابط فنی و اصول و مقررات تعیین شده توسط وزارت ورزش و جوانان، بر اساس مقررات آیین نامه اجرایی قانون اجازه تاسیس باشگاه ورزشی و ورزشگاه تاسیس می گردد.
توجه داشته باشد که باشگاه های ورزشی توسط مردم طی مراحل قانونی تاسیس و اداره می گردد و همواره تحت نظارت مقاملت مربوطه خواهد بود.
چگونگی ثبت باشگاه ورزشی
معمولا موضوع شرکت با توجه به نوع فعالیتی که از سوی موسسی شرکت پیش بینی شده است تعریف می گردد. که از سوی موسسین تایین و تنظیم و در سامانه ثبت شرکت ها بارگذاری می گردد . موضوع فعالیت شرکت ها طی دستور العملی که از طرف ادراه ثبت شرکت ها اعلام و ابلاغ شده است در 3 دسته مجزا تقسیم بندی می شود :
1-اولین گروه ان موضوعاتی هستند که بخض خصوص و در قالب شرکت های خصوصی قابل ثبت و انجام نمی باشد و مطابق با قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه در اختیار دولت می باشد مانند قانون گذاری ، تحقیقات بینادی ، واز این دسته موضوعات
2-دومین دسته موضاعاتی می باشند که افراد ثبت شرکت ملزم به اخذ و ارائه مجوز از مراجع ذیصلاح به ادراه ثبت شرکت ها می باشند موضو عاتی مانند : موسسات خیریه ، آژانس مسافرتی از این نوع دسته می باشند که برای ثبت انها نیاز به هماهنگی اولیه با سازمان مربوطه و دریافت اطلاعات جهت ثبت میباشد چرا که در چنین مواردی، سازمان مربوطه تنها در صورت رعایت قوانین مطرحه خود اقدام به ارائه مجوز می نماید لذا دریافت اساسنامه مصوب از آن سازمان جهت ارائه به اداره ثبت الزامی و ضروری می باشد .
3-سومین دسته از موضوعاتی هستنداگر چه ماهیت اصلی کار نیازبه اخذ مجوز باشد ولی با هماهنگی که بین اداره ثبت شرکتها و سازمان های مربوطه انجام گرفته است .ارائه مجوز منوط به دریافت مدارک ثبتی ادراه ثبت شرکت ها امکان ثبت این شرکت ها یا موسسات را با موضا عاتی مشخص شده فراهم کرده تا شرایط رشد تجارت و کسب و کار یا خدما در کشور فراهم اید در ابتدا اقدام به ثبت شرکت یا موسسه مورد نظر نموده و سپس با ارائه مدارک ثبتی خود به سازمان مربوطه نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایند
و شرکت های ورزشی از نظر اخذ مجوزهای لازم در دسته بندی سوم جای می گیرند.
شرکت های با موضوع ورزشی می توانند به صورت مسئولیت محدود یا سهامی خاص ثبت گردند.
در توضیح شرکت با مسئولیت محدود می توان به این موارد اشاره نمود : باید سرمایه ای را جهت راه اندازی و شرکت جمع اوری کرده و در اختیار هیئت مدیره یا مدیر عامل شرکت به عنوان نماینده تام اختیار اجازه انجام امور ثبتی را داشته و بتواند این وکالت را به شخص دیگری منتقل نماید
ثبت شرکت باشگاه ورزشی سهامی خاص : سهامداران حداقل 35 در صد سرمایه اولیه شرکت را با افتتاح حسابی نزد یکی از بانک ها واریز کرده تا با ارائه مدارک و مستندات بانکی آگهی ثبتی شرکت صادر گردد. نکته مهم در شرکتهای سهامی خاص حضور 3 سهامدار می باشد که اعضای هیئت مدیره را نیز تشکیل می دهند. علاوه بر این دو نفر به عنوان بازرس به تصویب مجمع عمومی موسس رسیده و طی صورتجلسه ای اعلام میگردد .
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت باشگاه ورزشی در قالب شرکت با مسئولیت محدود :
1-مدارک مدارک شناسایی تمام افراد که در دفاتر اسناد رسمی برابر با اصل شده باشد
2-گواهی عدم سوء پیشینه برای مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره
3- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین با امضای موسسین
4-دو نسخه اساسنامه با امضای موسسین
5-دو نسخه تقاضانامه با امضای موسسین
6-دو نسخه شرکتنامه با امضای موسسین
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت باشگاه ورزشی در قالب شرکت سهامی خاص :
1-تصویر برابر با اصل کارت ملی و شناسنامه تمام افراد
2-گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و بازرسین
3- مدارک بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت
4-دو نسخه اساسنامه با امضای سهامداران
5-دو نسخه اظهارنامه با امضای سهامداران
6-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس با امضای موسسین
7-دو نسخه صورتجلسه هیئت مدیره با امضای اعضای هیئت مدیره
پس از تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز مراحل ثبت مانند مراحل قانونی تمامی شرکت ها می باشد در انتها توجه داشته باشید ،موسسین مجاز به استفاده از کلمه ورزش یا ورزشی در نام شرکت خود می باشند بدون اینکه نیازی به ارائه مدارک خاصی داشته باشند .
با سپاس از همراهی شما عزیزان


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است