ثبت شرکت زیارتی | ثبتیکال

ثبت شرکت زیارتی

ثبت شرکت زیارتی
امتیاز این پست

در جهان اسلام اماکن متبرکی وجود دارد که دارای قداست و اهمیت معنوی فراوانی برای مسلمانان می باشد و مسلمان تمام جهان بویژه شیعیان معتقد ایرانی اشتیاق بسیاری به زیارت این اماکن مذهبی دارند. این اشتیاق و  درخواست از سوی افراد باعث شده است تا افرادی با ثبت قانونی شرکت جهت اعزام زائرین به اماکن مذهبی بپردازند.
جهت فعالیت در زمینه زیارتی باید با ثبت رساندن شرکت در قالب گردشگری فعالیت تخصصی خود را آغاز نمایید.
در این مقاله تلاش بر آن است تا اطلاعاتی در اختیار شما بگذاریم  تا هرچه سریع تر شرکت در قالب گردشگری زیارتی رابه ثبت برسانید.
در هنگام ثبت شرکت گردشگری زیارتی در زمان تایید نام شرکت باید توجه داشته باشید که از عنوان خدمات زیارتی قبل از نام اصلی شرکت استفاده نمایید . مجوز مربوطه در این زمینه پس از دریافت از سازمان حج و زیارت بایستی در اختیار کارشناس اداره ثبت شرکتها قرار داده شود تا نسبت به تایید یکی از اسامی پیشنهادی اقدام نمایند.استفاده از این کلمات مستلزم ارائه موافقت نامه از سازمان حج و زیارت می باشد .
مراحل صدور مجوز زیارتی بند ( پ)به شرح زیر است :
  1 -ابتدا متقاضی با مراجعه به دفتر حج و زیارت استان مربوطه درخواست خود را همراه با ارئه مدارک مورد نیاز و پر کردن فرم های لازم مرحله اول را طی می کند.سپس این وظیفه دفتر حج و زیارت است که درخواست متقاضی و مدیر فنی پیشنهادی را بررسی نموده و از اداره تشخیص هویت و آزمایشگاه دولتی و حراست استعلام نماید.
2- در مرحله بعد اداره کل امور کارگزاران وظیفه اعلام موافقت به دفتر حج و زیارت استان مربوطه پس از بررسی و کارشناسی پرونده متقاضی و در صورت ناقص بودن پرونده برگرداندن پرونده به استان مربوطه با ذکر علت آن .
3- دفتر حج و زیارت استان با اعلام موافقت اولیه به متقاضی جهت پیشنهاد نام دفتر و معرفی مکان و سایر مدارک لازم.سپس متقاضی باید ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغیه اولیه با پیگیری استعلام اماکن،ارایه ضمانت نامه بانکی و معرفی مکان حائز ضوابط و غیره …. اقدام نماید
دفتر حج و زیارت استان با فرستادن بازرس از مکان اعلام شده پیشنهادی،در صورتی که تایید شود مدارک لازم را از متقاضی تحویل گرفته و آنها را برای اداره کل امور کارگذاران ارسال می نماید.در این مرحله وظیفه اداره کل امور کارگزاران است که با تعیین نام دفتر و بررسی مدارک و تخصیص کد و صدور لوح زیارتی و ارسال به دفتر حج و زیارت استان مربوطه می باشد که در مرحله آخر دفتر حج و زیارت استان پس از دریافت مدارک از اداره کل امور کارگزاران و تحویل لوح زیارتی به متقاضی محترم را دارددر اینجا کار به اتمام رسیده و متقاضی میتواند فعالیت دفتر خدمات زیارتی خود را آغاز نماید
شرایط کلی متقاضیان ثبت شرکت گردشگری
1 تابعیت دین اسلام یا سایر ادیان شناخته شده در قانون اساسی ایران را داشته باشد  
2 نداشتن پیشینه محکومیت کیفری که موجب سلب حقوق اجتماعی شده باشدو نیز عدم اعتیاد به مواد مخدر به تائید مراجع ذیصلاح و همچنین داشتن اهلیت قانونی،مشهور نبودن به فساد اخلاقی
3 داشتن حداقل ۳ سال سابقه  
4 کار مفید مرتبط با فعالیت مورد نظر با تاییدیه پرداخت بیمه و صلاحیت شغلی
5 متقاضیان مرد بایستی کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت را داشته باشند
6 تابعیت ایرانی را داشته باشد
7 حداقل ۲۵ سال سن را داشته باشد
8 نداشتن مشاغل یا عضویت در سازمان هایی که مغایر با مقررات جاری کشور،یا موجب تحکیم مبانی رژیم گذشته بود، یا ضدیت با جمهوری اسلامی ایران شناخته شده،و یا هرگونه پیشینه همکاری با ساواک منحله و گروه های ملحد محارب و غیر قانونی
9 متقاضی نباید در کار دیگری اشتغال داشته باشد که مانع فعالیت فوق باشد
10 متقاضی نباید مشغول به تحصیل باشد
 نکته مهم :
 کلیه دفاتر خدمات زیارتی اعم از دارندگان مجوز زیارتی بند (پ) و که مجوز زیارتی قبل از مصوبه هیئت وزیران پروانه مجوز فعالیت دفتر خدمات زیارتی صادر گردد،از این رو فرآیند تمدید مجوز زیارتی دفاتر خدمات زیارتی در سامانه جامع کارگزاران تکمیل،به صورت مکانیزه درآمده و آماده بهره برداری می باشد و به کلیه دفاتر خدمات زیارتی دسترسی لازم جهت ثبت در خواست تمدید مجوز زیارتی داده شده است .
با سپاس از همراهی شما عزیزان


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است