ثبت شرکت سرمایه گذاری | ثبتیکال

ثبت شرکت سرمایه گذاری

ثبت شرکت سرمایه گذاری
امتیاز این پست

شرکت های سرمایه گذاری، شرکت هایی هستند که هدف از تأسیس آنها سرمایه گذاری در شرکت ها با حضور افراد متخصص می باشد. این گونه از شرکت ها با هدف مدیریت ، مالک سهام شرکتهای تابعه خود نمی گردند و دیدگاهی بلند مدت در خرید سهام نخواهند داشت. به محض دریافت سود، سهام یک شرکت را می فروشند و سهام شرکتهای دیگر را خریداری می کنند. یا چنانچه کاهش ارزش سهامی را ببینند، آن سهم را می فروشند.
شرکت های سرمایه گذاری به دنبال کسب سود از نوسانات قیمتی سهام در بازار به جستجو می پردازند و قاعدتا باید فقط در سهام پذیرفته شوند و در بورس سرمایه گذاری انجام دهند.
از مزایای سرمایه گذاری در شرکتهای سرمایه گذاری، امکان برخورداری از مدیریت تخصصی در اداره سبد دارایی ها با تکیه بر مشاوران مورد تأیید نهادهای ناظر است که برای سرمایه گذاران خود مزیت بزرگی است. به خاطر انجام عملیات جمع آوری و پردازش داده های مختلف شرکتها و صنایع، سرمایه گذاری در این شرکتها از مزیت بیشتری نسبت به سرمایه گذاری مستقیم برخوردار است.
از دیگر مزایای شرکتهای سرمایه گذاری تنوع بخشی در سبد دارایی های شرکت است که مزیت کاهش ریسک سرمایه گذاری را به دنبال تأثیر ارزش هر یک از دارایی ها در کل سرمایه گذاری خواهد داشت.

  • مراحل اخذ مجوز شرکت سرمایه گذاری

_ در مرحله اول متقاضی درخواست خود را بر اساس فرم ” تقاضای صدور مجوز تأسیس شرکت سرمایه گذاری” همراه با فرم ” پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیر عاملی یا عضویت در هیأت مدیره نهاد مالی” که به وسیله اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل ( موجود در آدرس الکترونیکی  www.seo.ir )  تکمیل شده را برای مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار ارسال می کند.
بعد از اینکه سازمان مدارک را بررسی کرد موافقت خود را با تأسیس شرکت اعلام می نماید.
_ در مرحله دوم، پس از اینکه سازمان موافقت خود رامبنی بر تأسیس شرکت اعلام کرد شرکت مدارک مورد نیاز را که سازمان اعلام کرده باید تکمیل نموده و سازمان نامه ای مبنی بر اجازه تأسیس شرکت در اداره ثبت شرکتها صادر نموده و اعلام موافقت میکند.
_ در مرحله آخر ، متقاضی باید در مهلت تعییین شده در اداره ثبت شرکتها، شرکت را به ثبت رسانده و مستندات را به سازمان ارایه دهد.بعد از ثبت نهاد مالی در اداره ثبت شرکتها، شرکت مدارک را به سازمان تحویل داده تا اجازه تأسیس صادر شود. . چنانچه مدارک کامل باشند مجوز فعالیت شرکت صادر می شود.

  • شرایط دریافت مجوز جهت تبدیل فعالیت به شرکت سرمایه گذاری

_ تکمیل فرم تقاضای تبدیل به شرکت سرمایه گذاری همراه با ضمایم مذکور در فرم ( از طریق آدرس الکترونیکی www.sei.ir )
_ تکمیل پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیر عاملی یا عضویت در هیأت مدیره نهاد مالی ( موجود در سایت)
_ ارسال مدارک به مدیریت نظارت بر نهادهای مالی و صدور مجوز توسط سازمان بعد از احراز شرایط لازم.
_ ثبت تغییر موضوع شرکت در اداره ثبت شرکتها توسط متقاضی ظرف مهلت مقرر.

  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سرمایه گذاری

_ امضای اقرارنامه و ارائه مجوز شرکت
_ کپی مدارک شناسایی صاحبان سهام و بازرسین
_ کپی آگهی تأسیس شرکت و آخرین تغییرات آن
_ تنظیم اساسنامه شرکت با امضای کلیه سهامداران
_ سه نسخه از صورتجلسه هیأت مدیره شرکت و صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین شرکت
_ سه نسخه اظهارنامه شرکت با امضای تمامی سهامداران
_ گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت سرمایه گذاری
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.
مرکز تخصصی ثبتیکال، با کادری متخصص و مجرب در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند، ثبت طرح صنعتی، ثبت اختراع و .. خدمات خود را به صورت ویژه ارائه می نماید.


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است