شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مواد غذایی | ثبتیکال

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مواد غذایی

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مواد غذایی
امتیاز این پست

مواد غذایی به عنوان یکی از حیاتی ترین موادی که بشر جهت ادامه حیات بدان نیازمند می باشد و سلامت جامعه در گرو سلامت آن می باشد، همواره از اهمیت ویژه هایی برخوردار بوده است. در تعریفی از مواد غذایی آمده است : هرماده ای که برای تغذیه و حمایت بدن انسان مصرف شود ماده غذایی نام دارد ماده غذایی اکثرا منشا ء حیوا نی یا گیاهی دارند که حاوی مواد مغذی ضروری برای بدن انسان هستند.
با توجه به توضیحات ارائه شده به اهمیت و ضرورت نظارت بر فعالیت افراد درزمینه صنایع غذایی پی می بریم. و در همین راستا به بررسی شرایط و ضوابط ثبت شرکت مواد غذایی می پردازیم:
در نخستین گام جهت  ثبت شرکت مواد غذایی اخذ مجوز از اداره ی مربوطه و کسب پروانه ی لازم از سازمان غذا ضرورت دارد. مجوز بهداشتی به پروانه ای اطلاق میشود كه جهت تاسیس ، بهره برداری مسئول فنی وساخت محصولات مشمول قانون مواد خوراكی ، آشامیدنی، آرایشی وبهداشتی صادرمیگردد و پروانه تاسیس به مجوزی اطلاق میگردد كه پس از صدور پروانه بهره برداری صنایع یا جهاد سازندگی وبراساس اصول ضوابط مربوطه كه قبلاً هماهنگ شده است توسط اداره كل نظارت برمواد غذایی صادر می شود .
همچنین توجه داشته باشید که شرکت پخش مواد غذایی، از همان ابتدا نیاز به یک انبار که با ضوابط فنی و بهداشتی مطابقت داشته باشد دارد.
در رابط با انتخاب قالب فعالیت شرکت نیز باید اشاره نمود که می توانید جهت ثبت شرکت مواد غذایی به دو شکل سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود امکان اقدام نمایید.   
شرایط ثبت شرکت مواد غذایی سهامی خاص
 -1حداقل 3 نفز عضو + 2نفر بازرس
-2حداقل 35 در صد سرمایه نقدا پردااخت شود
-3حداقل سرمایه 1000000ریال

مدارک لازم برای ثبت شرکت  مواد غذایی سهامی خاص
-1کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا -2امضای اقرار نامه  
-3اصل گواهی عدم سو پیشینه
-4اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
-5تنظیم وکالتنامه بنام وکیل ، (چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)
شرایط ثبت شرکت مواد غذایی با مسئولیت محدود  
 -1وجود حداقل 2 نفر عضو
 -2حداقل سرمایه 10.0000 ریال
 -3تعهد با پرداخت کل سرمایه
مدارک لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی با مسئولیت محدود
 -1کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا
-2اصل گواهی عدم سو پیشینه
-3امضای اقرار نامه
-4مجور در صورت مجوزی بودن موضوع  
در صورتی که مایل هستید مراحل ثبت را شخصا دنبال نمایید،  می بایست نسبت به تهیه ی شرکتنامه(برای شرکت های مسئولیت محدود)،اظهارنامه شرکت، اساسنامه و صورتجلسات مجمع عمومی شرکت اقدام نمایید و با ورود به سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها،مراحل ثبت شرکت را گام به گام طی کنید و مدارک نامبرده را در سامانه بارگذاری کنید.
و در گام بعدی،چنانچه اطلاعات را به درستی در سامانه درج کرده باشید از شما خواسته می شود تا مدارک را از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.پس از ارسال مدارک،کارشناس مربوطه مدارک متقاضی را مورد بررسی قرار می دهد تا بی نقص بودن آن احراز گردد.چنانچه کارشناسان هیچگونه ایرادی در مدارک مشاهده ننمایند،از متقاضی دعوت به عمل می آورند تا همراه با اصل مدارک جهت اخذ امضا و تطبیق مدارک به اداره رجوع نماید.پس از تایید و امضای رییس اداره،آخرین مرحله جهت ثبت شرکت مواد غذایی،درج آگهی شرکت در روزنامه رسمی می باشد.پس از درج در روزنامه، کار ثبت به پایان رسیده است.
توجه داشته باشید در صورت تمایل میتوانید انجام تمامی این مراحل را به کارشناسان زبده ثبتی کال بسپارید تا مراحل ثبت با سرعت و کیفیت هر چه بهتر انجام پذیرد.
با سپاس از همراهی شما عزیزان.


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است