شرایط و مراحل ثبت برند پوشاک | ثبتیکال

شرایط و مراحل ثبت برند پوشاک

شرایط و مراحل ثبت برند پوشاک
امتیاز این پست

هدف از نگارش این مقاله بررسی شرایط ثبت برند پوشاک می باشد برای بررسی مناسب این مطلب به ارائه تعاریفی نیاز داریم :ارائه تاریخچه ایی از پوشاک و تعریفی از برند :

برند چیست ؟
برند عبارت است از  نام،نشانه،علامت،عبارت و یا ترکیبی از این ها که با هدف متمایز کردن کالا و خدمات خود با کالا و خدمات دیگر رقبا به کار گرفته میشود.  برند واژه ای است که در رونق و گسترش تجارت و کسب و کار شما بسیار بسیار مهم است.
تاریخچه پوشاک : پوشاک به عنوان یکی از اقلام اساسی مورد نیاز جامعه در طو ل تاریخ نقش مهمی در معرفی فرهنگ، مذهب، شرایط اقتصادی و …… داشته است امروزه نیز پوشاک نقش حائز اهمیتی در معرفی اجتماعی افراد دارد. همچنین از نظر اقتصادی پوشاک سهم بزرگی از سبد خرید خانواده را به خود اختصاص  داده است . این درخواست گسترده از سوی جامعه باعث شده است تا افراد بسیاری به امر تولید پوشاک بپردازند و جهت گشترش فعالیت خود اقدام به ثبت قانونی مجموعه تولیدی خود نمایند.
شرکت های تولید پوشاک مانندسایر تولید کنندگان کالا و خدمات به برند تجاری نیاز دارند. ثبت برند برای تولید کنندگان پوشاک حائز اهمیت می باشد تا بدین وسیله کالای خود را از سایر کالاهای موجود در بازار متمایز نمایند.
در واقع ثبت برند برای شرکت های پوشاک به منزله ایجاد شناسنامه ای است که آنها را از دیگر شرکت ها متمایز و در عین حال محصولات آنها را در بازار به مصرف کنندگان معرفی می نماید.
مزایای ثبت‌ برند پوشاک
از جمله مزایایی که ثبت برند پوشاک برای تولیدکنندگان و طراحان به دنبال دارد، می توان موارد زیرا نام برد :
1-جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از سوی شرکت های رقیب
2-ارتقا ارزش نام شرکت در بازار مصرف و در میان مشتریان
3- افزایش اعتبار بین المللی با دریافت علامت مخصوص ® بالای برند تجاری پوشاک
4-قابلیت ارتباط با شرکت های بزرگ تجاری در جهان و امکان بازاریابی بین المللی
5-جلوگیری از سرقت طرح ها و ایده های طراحی پوشاک توسط افراد سودجو
مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌ برند پوشاک
1-تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
2-مدارک هویت متقاضی
الف) اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی ، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
3-مدارک نماینده قانونی: در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی ( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و …) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد
4-ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
5-در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند
6-ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال: جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت . وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و
7-استفاده از حق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر تا6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم نمایند.
8-نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
9-رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس میبایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.
مراحل ثبت برند پوشاک 
1- در اولین مرحله باید مدارک که بدان اشاره گردید را  تکمیل نمایید
2-استعلام نام برند درخواستی
3- تکمیل اظهارنامه ثبت جهت این امر می توانید به وبسایت سامانه اداره مالکیت معنوی  به آدرس http://iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید
4-دریافت رمز اظهارنامه و ارائه مدارک لازم به اداره مالکیت معنوی
5-صدور آگهی نوبت اول
6-پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت
با سپاس از همراهی شما عزیزان.


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است