مراحل ثبت آنلاین شرکت | ثبتیکال

مراحل ثبت آنلاین شرکت

مراحل ثبت آنلاین شرکت
امتیاز این پست

ویژگی های منحصر به فرد هزاره سوم میلادی ، تغییرات وسیع و سریعی را پدید آورده که جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دستخوش تغییراتی نموده است. یکی از این ابعاد تغییرات ، تحولات عمیقی است که در روابط اقتصادی بین افراد ، شرکت ها و دولت ها به وجود آمده است.
امروزه، انجام امور اداری بین افراد با شرکت ها و دولت ها به سرعت از حالت سنتی خود که عمدتاَ حضوری و مبتنی بر مبنای اسناد و مدارک کاغذی بوده است خارج و به سوی انجام امور از طریق بهره گیری از سیستم های مبتنی بر اطلاعات الکترونیکی در حال حرکت است. این روند، از مراجعات حضوری متقاضیان کاسته و از اتلاف در زمان و هزینه های آن ها جلوگیری به عمل می آورد.
با توجه به آنچه گفته شد،  دراین مطلب به نحوه اعلام درخواست ثبت شرکت می پردازیم. لازم به ذکر است، این پروسه، بر خلاف گذشته ، بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، از طریق تکمیل فرم مربوطه در سامانه اداره ثبت شرکت ها انجام می گیرد.

  • مراحل  ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکت ها

جهت اعلام درخواست ثبت شرکت ابتدا به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir  مراجعه نمایید. در مرحله اول که مربوط به «اطلاعات متقاضی» است، باید اطلاعات متقاضی را ، شامل ( نام ، نام خانوادگی، شناره تلفن ، متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه ، تابعیت متقاضی، سمت متقاضی ،  در صورت ایرانی بودن وارد کردن شماره ملی و در صورت غیر ایرانی بودن وارد کردن شماره گذرنامه ) وارد نمایید و سپس وارد  مراحل بعدی شوید. این مراحل عبارت است از :
1- وارد نمودن نام و اطلاعات شخص حقوقی
در این مرحله شما باید نوع شرکت را تعیین و اسامی مورد نظر خود را وارد کنید. شما مجاز هستید ۵نام را به ترتیب اولویت مورد نظر خود در فرم وارد کنید تا نهایتاَ یکی ازآنها انتخاب شود.
اصولاَ شرکا در انتخاب نام شرکت آزادند. معذلک رعایت پاره ای مصالح ، خصوصاَ حفظ حقوق اشخاص ثالث ، برای انتخاب نام اجتناب ناپذیر است. مطابق دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی ، در نام شرکت باید از اسم خاص استفاده شود. نام شرکت باید دارای ریشه فارسی بوده و در آن نباید از کلمات یا عبارات انگلیسی استفاده شود.
نام شرکت باید درای معنا و مفهوم باشد و نباید با شئونات و قوانین انقلاب اسلامی ایران در تضاد باشد.
همچنین، جهت تعیین  اسم شرکت حداقل تعداد سیلاب ها 3 سیلاب است.
در پایان این مرحله یک شماره پیگیری به شما داده می شود که بعداَ می توانید از طریق این شماره وضعیت ثبت شرکت خود را در سامانه پیگیری کنید.
2- مشخص کردن مدت و موضوع فعالیت شرکت
در این صفحه باید موضوع اصلی فعالیت شرکت و مدت آن را با انتخاب گزینه محدود و نامحدود مشخص کنید. قبل از پر کردن این موارد با شرکای خود در مورد این موضوع صحبت کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. برای انتخاب موضوع فعالیت باید روی گزینه افزودن موضوع فعالیت کلیک کنید، در پنجره ای که باز می شود میتوانید یکی از موضوعات تعریف شده در سامانه را انتخاب کنید. فراموش نکنید که یکسری از فعالیت ها به اخذ مجوز احتیاج دارند. لیست این فعالیت ها نیز در همین تب برای دانلود گذاشته شده است؛چنانچه فعالیت شما با یکی از موارد این لیست مطابقت داشته باشد باید برای اخذ مجوز آن اقدام کنید. اگر فعالیت مورد نظرتان در لیست پیشنهادی سامانه قرار نداشت می توانید خودتان در قسمت شرح فعالیت این موضوع را توضیح دهید. متقاضیان عزیز در صورت مواجه شدن با هرگونه سوال و یا مشکلی  در این رابطه ، می توانند با مشاورین ثبتیکال تماس حاصل فرمایند. همکاران ما در این مرکز، شما را از طریق مشاوره رایگان راهنمایی خواهند نمود.
3-  وارد کردن آدرس شرکت
مرحله «اطلاعات مرکز اصلی» ، همانطور که از نامش پیدا است، باید با آدرس شرکت پر شود. بعد از نوشتن کد پستی و زدن «دریافت نشانی کدپستی از اداره پست»، آدرس به طور خود به خود در سطر زیرین وارد می شود،اگر هنوز اقدام به اجاره یا خرید محل مورد نظر خود نکرده اید هیچ جای نگرانی نیست می توانید آدرس محل سکونت خود یا یکی از شرکا را وارد کنید.فقط به یاد داشته باشید که در آینده تمام مدارک از طرف سازمان ثبت شرکت ها به این آدرس برایتان ارسال خواهد شد.
4- مشخص کردن سرمایه اولیه
شرکت های با مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه ی مورد نظرخود وشرکت های سهامی باید تعداد سهم وارزش اسمی آن رادراین مرحله وارد کنند.حداقل سرمایه برای تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود مبلغ 100هزارتومان است.
5- وارد کردن نام شرکاء
این مرحله باید با نوشتن اسامی و شماره ملی شرکای شرکت تکمیل شود. چنانچه تعداد شرکا بیش از ۱۵۰نفر باشد، می بایست لیستی را که در این قسمت از سایت گذاشته شده است، دانلود و تکمیل کنید و به همراه مدارک مورد نیاز به واحد ثبتی مربوطه پست کنید؛ برای ادامه دادن مرحله ثبت نام و رفتن به مرحله بعد باید نام حداقل یکی از شرکا را وارد کنید.
6-  مشخص کردن سمت ، سهام و ارتباط بین اشخاص
در این مرحله، شما باید سمت مورد نظر (مانند مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره و…) و تاریخ شروع فعالیت های آنها را وارد کنید.
همچنین باید با انتخاب نام هر یک از شرکا میزان سهام یا سرمایه شان را مشخص کنید و در نهایت، اطلاعات مربوط به نماینده شرکت و اختیارات آن را در این قسمت درج نمایید.
7- ثبت شعب شرکت
اگر می خواهید برای شرکت خود شعبه ثبت کنید باید اطلاعات مربوطه را در این قسمت وارد کنید، سمت ها در شعب مربوطه در مرحله بعد مشخص می شوند. برای انتخاب نام شعبه نباید از نام شرکت اصلی و کلمه شعبه استفاده کنید.اگر در حال حاضر قصد ثبت شعبه ندارید، می توانید از این مرحله عبور کنید.
8- انتخاب روزنامه های سالی / مالی
روز و ماه سال مالی خود را در این قسمت وارد کنید و سپس روزنامه موسسه یا شرکت خود را از لیست اسامی موجود انتخاب کنید.
9-  وارد کردن متن صورتجلسه ، اظهارنامه و تقاضانامه ،  اساسنامه و شرکتنامه
در این گام باید صورتجلسه موسسین، هیئت مدیره یا رکن اداره کننده متناسب با نوع شخصیت حقوقی انتخابی را به طور کامل تایپ کنید.
سپس متن اظهارنامه یا تقاضانامه خود را وارد کنید.
در گام بعدی، با زدن « دریافت متن اساسنامه » فرمی برای شما ظاهر می‌شود که بر اساس اطلاعات وارد شده در قسمت های قبلی تکمیل شده است؛ اگر اشتباهی در پر کردن قسمت های قبلی وجود داشته باشد، می توانید به گام مربوطه مراجعه و آنها را اصلاح کنید، همچنین یکسری قوانین در پایین آن ذکر می شود که بهتر است آنها را دقیقاَ مطالعه کنید.
در قسمت تکمیل شرکتنامه، مانند مرحله قبل با زدن «دریافت متن شرکتنامه» متن آن در کادر پایینی ظاهر می‌شود و قابل تغییر دادن است.
10- تایید مدارک
در این مرحله با توجه به نوع شرکتی که انتخاب نموده اید مدارک لازم به شما نشان داده خواهد شد که می بایست گزینه تایید مدارک را انتخاب کنید.
مدارک ثبت شرکت عبارتند از :

  • شرکتنامه تکمیل شده ۲نسخه
  • تقاضانامه تکمیل شده ۲برگ
  • اساسنامه تکمیل شده ۲جلد
  • اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد
  • تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکا و مدیران و هیات نظارت، در صورت داشتن هیات نظارت (در مواردی که تعداد شرکا بیش از ۱۲نفر باشند.)
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل انجام شود.
  • ارائه اقرار نامه مدیران و بازرسان

در انتها، کلیک بر روی گزینه پذیرش پایان کار بوده و تقاضای تأسیس ثبت نهایی شده و ارسال می گردد. بعد از دریافت رسید پذیرش اینترنتی،  مدارک تأیید شده و پرینت گرفته شده از طریق سامانه باید توسط اعضا امضا شود.
در نهایت، می بایست کلیه مدارک لازم را از طریق پاکت های مخصوص ، به اداره ثبت ارسال نمایید.
همان طور که کفته شد، شما می توانید وضعیت پرونده خود را از طریق کد رهگیری که در ثبت نام اینترنتی به شما اختصاص داده شده است از طریق سامانه پیگیری کنید،بعد از گذشت مدت زمان مشخص شده و بررسی مدارک، ۳حالت پیش می آید:
1– رد شدن پرونده :
اگر مدارک شما دارای ایراداتی باشد که قابل برطرف کردن نباشند، شرکت شما قابلیت ثبت شدن ندارد و در این دسته قرار خواهد گرفت. در چنین شرایطی شما باید دوباره مراحل بالا را تکرار و اقدام به اخذ کد رهگیری جدید کنید.
۲- ناقص بودن پرونده :
این حالت زمانی رخ می‌دهد که مدارک شما دارای نقص باشد؛ اما این نقص ها قابل برطرف شدن باشند،شما باید طبق ابلاغیه ای که برایتان ارسال می شود نسبت به رفع نقص مدارک خود اقدام کنید.
۳- صدور آگهی:
در چنین شرایطی، یعنی اداره ثبت شرکت‌ها با درخواست شما موافقت کرده است و شما باید برای صدور آگهی اقدام کنید؛ البته پیش از آن باید به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت مراجعه و پس از امضاء دفاتر مدارک خود را دریافت کنید. سپس باید به سایت روزنامه رسمی شرکت مراجعه کنید و پس از پرداخت هزینه های لازم، آگهی تأسیس خود را در روزنامه رسمی کل کشور درج کنید. بعد از چاپ روزنامه رسمی باید دفاتر پلمپ تجاری یعنی دفتر کل و روزنامه شرکت را دریافت کنید.
هر شرکت و یا موسسه بعد از اینکه به ثبت رسید و آگهی تأسیس آن صادر شد باید طی دو ماه در دارایی تشکیل پرونده داده و برای اخذ کد اقتصادی اقدام نماید.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.
موسسه حقوقی ثبتیکال
{ انتخاب کسانی که به زمان و هزینه خود اهمیت می دهند }


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است