مهمترین تفاوت هایی که بین شرکتهای سرمایه گذاری و هلدینگ وجود دارد | ثبتیکال

مهمترین تفاوت هایی که بین شرکتهای سرمایه گذاری و هلدینگ وجود دارد

مهمترین تفاوت هایی که بین شرکتهای سرمایه گذاری و هلدینگ وجود دارد
امتیاز این پست

زمانی که شرکتی به ثبت می رسد، با ارائه ی اساسنامه و اظهار نامه به اداره ی ثبت ،نوع فعالیت شرکت و کارهایی را که در اینده قرار است به ثبت برسد  را بیان می کنند و اداره ی  ثبت  شرکتها ان را به اطلاع مراجع قانونی می رساند

شرکتهای هلدینگ:
هلدینگ به شرکتی گفته می شود که تعدادی شرکت در زیر مجموعه ی ان قرار گرفته و زیر نظر این شرکت به فعالیت می پردازند .
شرکت های هلدینگ که تقریبا نصف سهام شرکت ها را خریداری می کنند و با انجام این کار می توانند  برای شرکت ها در زمینه ی افزایش سرمایه ، انتخاب مدیر عامل و …تصمیم گیری کنند .
شرکت های هلدینگ با نام های شرکت های مالک ،شرکت مادر ،شرکت اصلی  نیز خوانده می شوند .
شرکت های هلدینگ که در زمینه ی تولید و خدمات فعالیتی ندارند و کار اصلی انها خریدن سهام شرکت ها است به طوریکه مقدار این سهام از 50% هم بیشتر است و با این مقدار سهام می توانند بیشتر مالکیت ان شرکت ها را بر عهده گرفته و برای انها تصمیم گیری کنند .
با توجه به این که شرکت های هلدینگ تسلط زیادی بر روی شرکت های زیر مجموعه ی خود دارند می توانند به سود زیادی دست پیدا کنند .
شرکت های سرمایه گذاری:
هدف اصلی شرکتهای سرمایه گذاری از خریدن سهام شرکتها فقط بدست اوردن سود بیشتر است .این شرکتها در تصمیم گیری ها اصلا مداخله نمی کنند .
شرکتهای سرمایه گذاری با کمک گرفتن از افراد متخصص ارزیابی می کنند که چه زمانی باید سهامی را خریداری کنند و یا سهام خود را به فروش برسانند .

تفاوت میان شرکتهای هلد ینگ و سرمایه گذاری:
1-هدف شرکتهای هلدینگ از خرید سهام شرکتها کنترل انهاست در صورتی که هدف شرکتهای سرمایه گذاری از خریدن سهام شرکتها تنها دریافت سود است و دخالتی در اداره ی شرکتها ندارند .
2-شرکتهای سرمایه گذاری اصولا سهام ها را  اگر دارای سود خوبی باشند به فروش میرسانند و نگه نمی دارند اما شرکتها ی هلدینگ اصولا سهام را به فروش نمی رسانند مگر در مواقع خاص .
3- مراحل به ثبت رساندن شرکتها ی سرمایه گذاری و هلدینگ همانند هم هستند اما در میزان سرمایه ی اولیه با هم متفاوتند به طوریکه شرکتهای هلدینگ اگر در قالب شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده باشند مقدار سرمایه ی اولیه پنجاه میلیارد ریال است اما اگر به صورت شرکت سهامی عام باشند سرمایه ی اولیه یکصد میلیارد ریال است .اما شرکتهای سرمایه گذاری در قالب شرکتهای خاص به ثبت می رسند و سرمایه ی اولیه صد هزار تومان است .
موسسه ی ثبتیکال با ارائه ی کلیه ی خدمات ثبتی به شما کمک می کند تا در کوتاهترین زمان شرکت خود را به ثبت برسانید و در این مسیر از راهنمایی های کارشناسان مجرب این شرکت بهره مند شوید .مزیت مهم این موسسه نسبت به سایر موسسات در این است که شما کل  هزینه ها را در پایان کار پرداخت می کنید .


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است