راهنمای حقوقی تشکیل و ثبت شرکت بامسئولیت محدود | ثبتیکال

راهنمای حقوقی تشکیل و ثبت شرکت بامسئولیت محدود

راهنمای حقوقی تشکیل و ثبت شرکت بامسئولیت محدود
امتیاز این پست

طبق ماده 94 قانون تجارت : ” شرکت بامسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است . ”
در واقع، شرکت بامسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برابر اساسنامه و برای انجام امور بازرگانی تاسیس می شود . اصولاَ شرکاء شرکت بامسئولیت محدود با یکدیگر آشنایی داشته و از لحاظ اطمینان و اعتمادی که نسبت به یکدیگر دارند شرکت بامسئولیت محدود را تشکیل می دهند.
با توجه به ماده 94 و مواد بعدی برای تشکیل آن ذکر نکات ذیل حائز اهمیت است :
1- مجموع سرمایه شرکت را اعم از نقدی و غیرنقدی سهم الشرکه می گویند و سرمایه به سهام تبدیل نمی شود.
2- در اسم شرکت باید عبارت مسئولیت محدود قید شود و اسم شرکت با اسم هیچیک از شرکاء همراه نباشد تا با شرکت تضامنی اشتباه نشود و برای شریک مسئولیت تضامنی نیز ایجاد نگردد.
3- شرکت مزبور را به این جهت بامسئولیت محدود می گویند که مسئولیت هر یک از شرکاء محدود به همان مقدار سرمایه ای است که در شرکت سهیم می باشد و بیشتر از سرمایه خود مسئولیتی نداشته و متعهد به پرداخت دیون و قروض شرکت نخواهد بود.
4- هر گاه قسمتی از سرمایه شرکت نقد و قسمتی غیرنقدی باشد سرمایه نقدی تسلیم می شود و ارزش سرمایه غیرنقدی نیز باید معلوم گردد که به آن تقویم سرمایه می گویند و سپس تسلیم بشود.
5- سهم الشرکه شرکت به صورت اوراق تجاری بی نام یا بانام در نمی آید و قابل انتقال به سایر افراد نیست مگر اینکه، عده ای از شرکاء که حداقل سه چهارم سرمایه متعلق به آن ها است و دارای اکثریت عددی نیز می باشند در این خصوص موافقت کرده باشند.

  • شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود :

 حداقل دونفر شریک بالای ۱۸ سال
 سرمایه اولیه جهت ثبت شرکت یک میلیون ریال می باشد .
– 
اقرار مدیرعامل مبنی بر دریافت کل سرمایه

  • مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود :

1. تقاضانامه ثبت شرکت ( فرم چاپی ) 2 برگ
2. شرکت نامه رسمی ( فرم چاپی )    2 برگ
3. اساسنامه شرکت
4. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره  2 نسخه
5. فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران ( اگر مدیر خارج از سهامداران انتخاب شود)
6. اخذ و ارائه مجوز مربوطه ( در صورت نیاز )

  • نحوه ثبت شرکت بامسئولیت محدود

1. مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت جهت تکمیل اطلاعات مربوطه و انتخاب نام شرکت
نکته : : مطابق با قوانین و مقررات در نام شرکت باید از اسم خاص استفاده شود. نام شرکت باید دارای ریشه فارسی بوده و در آن نباید از کلمات یا عبارات انگلیسی استفاده شود. نام شرکت نباید با شئونات و قوانین انقلاب اسلامی ایران در تضاد باشد. همچنین از به کاربردن نام های تکراری که قبلاَ به ثبت رسیده است به شدت بپرهیزید.
همان طور که اشاره شد ، در اسم شرکت باید عبارت ( بامسئولیت محدود ) قید شود والا آن شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب می شود و تابع مقررات آن خواهد بود. اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکاء باشد والا شریکی که اسم او در شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت .
2. پس از درج اطلاعات وارد شده، چنانچه اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید تاییدیه نام شرکت در سامانه اعلام می گردد که می بایست اوراق چاپی را از سامانه پرینت گرفته و به امضاء اعضا شرکت برسانید.
3. سپس مدارک  را از طریق باجه های پست ، به صورت سفارشی  به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید و بارکدپستی را در سامانه وارد کنید.
4. چنانچه مدارک تقدیمی دارای ایراد و نقص نباشد  ، کارشناس مربوطه نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام می کند. لذا شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت می بایست برای احراز هویت ، امضاء ذیل دفاتر و اخذ مدارک ثبتی به اداره ثبت مراجعه نماید. ( در این مرحله، همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی الزامی است ).
5. در مرحله آخر پس از دریافت شماره ثبت ، می بایست آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی شرکت درج گردد.
جهت مشاوره و اقدام  به ثبت شرکت بامسئولیت محدود با ما تماس بگیرید.
 ما همواره آماده ارائه بهترین و کامل ترین خدمات به شما عزیزان می باشیم .

 


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است