سیستم استعلام ثبت شرکت ها چگونه است | ثبتیکال

سیستم استعلام ثبت شرکت ها چگونه است

سیستم استعلام ثبت شرکت ها چگونه است
4 (80%) 1 vote

جهت ورود مناسب به این مطلب در ابتدا باید اشاره ایی به تعریف از استعلام داشته باشیم:
استعلام در لغت به معنای تحقیق و پرسو جو است . از این عبارت در مواردی مانند: طهارت، صلات، تجارت، ضمان، نکاح و قضاء سخن رفته است و یکی از مهمترین این موارد ،قوانین ضروری جهت ثبت شرکت ها می باشد  که به ان سیستم استعلام می گویند.

سیستم استعلام ثبت شرکت ها چیست
امروزه زندگی و راه اندازی کسب و کار  در کلان شهر هایی مانند تهران نیازمند نوع جدیدی از کسب اعتماد میان افراد می باشد این نوع از کسب اعتماد با شناخت اشخاص و ایجاد اعتماد شخصی که در گذشته رایج بوده است بسیار متفاوت می باشد.
به همین منظور قوانینی تدوین گردیده است که هم مدافع حقوق یک مجموعه اقتصادی  و روابط بین شرکاء می باشد و هم مشتریان آنها .
این مجموعه قوانین که قوانین تجاری و ثبت شرکت ها نامیده می شود به راه اندازیه یک کسب و کار و شراکت افراد شکلی قانونی می بخشد.این قوانین علاوه بر اینکه تمامی روابط بین شرکاء و انواع مسئولیت آنها را در مجموعه تعریف می نماید به مشتریان نیز کمک می کند تا مجموعه ایی را انتخاب نمایند که از نظر قانون شناسایی شده باشد و در چهارچوب قانون فعالیت نماید .
بنابراین چنانچه مایل به راه اندازی یک کسب و کار جدید می باشید اقدام به ثبت شرکت نمایید جهت این امر لازم است امور قانونی مربوط به ثبت شرکت  را به انجام رسانید.
پس اتمام این مراحل قانونی اداره ثبت و احوال به شرکت شما شناسه ایی اختصاص خواهد داد که برای مجموعه شما بسیار حائز اهمیت می باشد و شرکت قانونا با این شماره شناسایی می گردد. اما به دلیل امکان وجود تشابه در این شماره سازمان املاک و اسناد کشور ، یک شماره یازده رقمی نیز مختص شرکت شما صادر خواهد نمود که در انحصار شرکت شما می باشد این شماره مهمترین مورد در شناسایی و یا استعلام یک شرکت می باشد.
در رابطه با مشخصات این  شناسه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
_این شناسه مانند شناسنامه برای افراد از راههای شناسایی هویت شرکت یا مؤسسه می باشد.
_ شناسه شرکت ثابت و بدون تغییر است.
_شرکتهایی که شماره ثبت ندارند غیر مجاز محسوب می شوند ارائه شناسه ثبت شرکت الزامی می باشد.
_ راهی برای مطالعه شناسنامه شرکتهاست.
_تا زمانی که شرکت قانونا فعالیت می نماید با این شماره قابل شناسایی است.
-دارای اهمیت بسیاری در امور ثبتی می باشد و به عبارتی مهمترین مشخصه در استعلام ثبت شرکتهاست.
_ به وسیله این شناسه، هویت اشخاص حقوقی ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اتاق بازرگانی، سازمان اوقاف وامور خیریه و حوزه های علمیه قابل شناسایی خواهد بود.
جهت استعلام شرکت مورد نظر یکی از مطمئن ترین روش ها مراجعه به سامانه ملی اشخاص حقوقی کشور به نشانی   http://www.ilenc.ir می باشد که با مراجعه به این سایت و وارد نمودن حداقل یکی از این موارد: شناسه ملی . شماره ثبت. نام شخصیت مجموعه مورد نظر را استعلام نمایید.
با تشکر از همراهی شما عزیزان


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است