فرآیند دریافت کارت بازرگانی | ثبتیکال

فرآیند دریافت کارت بازرگانی

فرآیند دریافت کارت بازرگانی
امتیاز این پست

مطابق ماده 3 قانون صادرات و واردات هر شخص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات خود نیاز به داشتن کارت بازرگانی دارند که این کارت از طریق اتاق بازرگانی با یک سری شرایط خاص اخذ خواهد شد.
کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد. کارت بازرگانی به هر دو صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد. به شرط آن که کلیه شرایط برای هر دو شخص ( حقیقی و حقوقی ) مهیا باشد . یعنی یک شخص می تواند هم به عنوان مدیر عامل یک شرکت بازرگانی اخذ کند و هم به عنوان یک شخص تاجر نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام نماید. لذا ، کلیه افراد می توانند پس از گذراندن مراحل لازم ( شرکت در کلاس های آموزش) و تکمیل مدارک در صورت داشتن شرایط لازم اقدام به اخذ کارت بازرگانی نمایند.
از کاربردهای کارت بازرگانی می توان به ثبت کردن سفارشات و ترخیص کالاها ، واردات از مناطق آزاد ، صادرات و واردات کالاهای مجاز ، حق العمل کاری در گمرک اشاره کرد.

  • فرآیند دریافت کارت بازرگانی

ابتدا وارد سامانه اتاق بازرگانی می شویم. سپس از قسمت عضویت و کارت بازرگانی ” قسمت ثبت نام جهت صدور کارت عضویت و بازرگانی را ” انتخاب می کنیم و نسبت به ثبت درخواست صدور  کارت بازرگانی اقدام می کنیم.

  • مراحل اخذ کارت بازرگانی در سامانه اتاق بازرگانی :

_ تکمیل اطلاعات مربوط به دارنده کارت بازرگانی و شرکت متقاضی
_درج  اطلاعات ثبتی مطابق با برگه اظهارنامه ثبت در دفاتر بازرگانی
_ درج اطلاعات تماس و آدرس
_ درج اطلاعات هیأت مدیره
_ تأیید فرمهای مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی بعد از دریافت
_ انتخاب حداقل یک رشته فعالیت برای واردات و حداکثر سه رشته
_اسکن تمامی مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت (عکس پرسنلی رنگی با پشت زمینه سفید، حداکثر حجم 300 کیلو بایت.)
_ بارگذاری مدارک مربوطه
_ درج اطلاعات مربوط به فیش های پرداختی
_ ثبت درخواست و تأیید نهایی.
با ثبت درخواست و تایید نهایی، پرونده به صورت الکترونیکی برای اتاق مربوطه ارسال می گردد. بررسی پرونده به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد. در صورت ناقص بودن اطلاعات ، از طریق پست الکترونیکی و پیامک به متقاضی اطلاع داده می شود تا نسبت به تکمیل اطلاعات و مدارک لازم اقدام نمایند.
اما در صورت کامل بودن پرونده ، از طریق پیامک و پست الکترونیکی به اشخاص اطلاع داده می شود تا جهت تکمیل ثبت نام اقدام نمایند.
مدت اعتبار کارت بازرگانی 5 سال از تاریخ صدور می باشد مشروط بر این که همه ساله عضویت دارنده کارت بازرگانی و صنایع و معادن نیز تایید و به وزارت بازرگانی اعلام شود.
در انتها شایان ذکر است ، تمامی خدمات کارت بازرگانی در مرکز تخصصی ثبتیکال به صورت ویژه ارائه می گردد.
برای این منظور کافیست با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.


تهران، جردن، خیابان دستگردی، به سمت خیابان ولیعصر، پلاک 377، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
کلیه حقوق محفوظ است